torsdag 25 april 2013

veckans låt

Okej, jag erkänner!
Det här projektet har börjat ta sig in i en ny fas där det inte längre känns kul och spännande att göra veckans dans. Framförallt är det musikvalen som börjar tryta, men mycket är också att jag har många bollar i luften just nu. Syster på besök som jag vill umgås med och uppsats som jag måste färdigställa, elevshow som behöver ny stass att sy på och en cirkusföreställning som också behöver kläder..
Inte att jag försöker smita undan, jag var rätt förberedd på att dessa faser skulle komma och vara jobbiga att ta sig igenom. Men det är bara att fortsätta tills det blir lättare igen.

Angående låtval är jag i skrivande stund fortfarande osäker men har haft en låt på känn under hela våren som jag upplevt som alldeles för svår. Men jag har ju inte nekat mig utmaningar tidigare så varför hejda sig nu?

Östblocket- Gå på glöden

Jag gillar den här typen av folklorisk musik, men har svårt att uttrycka den i dansen.. men jag har ju gjort en del balkan innan så det kanske går fint nu? Äh jag testar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar