tisdag 12 mars 2013

En improvisation över två veckor.

Nu är jag på min tionde improvisation och känner att de nio som passerat allihopa känts som de passerat i ett nafs. Jag har ingen jag är riktigt nöjd med rakt igenom och ser utrymme för förbättringar på väldigt många.   Däremot märker jag att jag utvecklas hela tiden och blir mer medveten om vad jag vill med dansandet, samtidigt som jag ibland inte fattar alls vad jag håller på med och vill än mindre visa upp det. Men jag tror det är bra.

Denna improvisation kommer jag fortsätta arbeta med props, nämligen fans då jag kommer hålla i sommarkursen med detta. Då jag känner mig lite rostig tänker jag att det kan vara bra att öva lite på det innan jag strukturerar upp en lektionsplanering. Jag tänker också att jag kommer ha samma låt över två veckor, samma låt men inte samma improvisation. Tänker att jag kan fortsätta på tråden att jag så lättvindigt går vidare till någonting nytt både i stunden då jag dansar men kanske också att det kan vara en bra grej att stanna kvar vid en låt och ge den lite extra tid?

En tredje tanke har jag också med detta och det är att dessa improvisationer kommer ligga till grund för en koreografi jag vill göra, och då förstås med brinnande fans.. detta är dock ingenting jag kan spela in i mitt vardagsrum men vem vet? När det blir lite varmare kanske det går att få till en inspelning med eldkoreografin?

Detta blir då två veckors låt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar