tisdag 26 februari 2013

Veckans låt

Under förra veckan fick jag en fin diskussion om detta med att upprepa sig och att jag känner prestige i att vara nytänkande både gällande musikval liksom i dansandet. En idé om att jobba med klichéer dök upp och därmed har jag valt en lista som för mig känns väldigt klyschig på många sätt. Både inom tribal fusion, eller kanske snarare dark fusion vilket är en del utav dansandet som jag uppskattar att andra utforskar men där jag själv inte känner att jag utvinner så mycket. Samt att detta känns som en sådan typisk låt som skulle kunna spelas på medeltids arrangemang och få med alla klichéer och ideal som finns med där. Så jag kommer jobba med detta under veckan, inte för att göra narr av dessa kulturer men för vidga bekvämlighetszonen och kanske bli lite befriad från mina egna idéer om vad som är bra eller snyggt eller "min" grej. Möjligt är att jag hittar något jag inte skulle få för mig att göra ifall jag tutar på som vanligt med det jag känner mig bekväm med. Jobba med en annorlunda estetik och uttryck. Jobba med självdistans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar