tisdag 3 december 2013

improvisation 42

Jag fick en utmaning av min danslärare att dansa till denna låt som hon ansåg var någonting jag inte vanligtvis dansar till. Jag håller med henne om det, vid första mötet verkade låten lite monoton och skarp för mig, men den har växt på mig.

Jag vill försöka kombinera fler moment i mina improvisationer, nu är jag på mina 10 sista för projektet.
För denna improv ville jag arbeta i olika passager av låten, då den var lite monoton och repetativ. Jag ville ha en långsam och en snabb del, blanda mjukt med skarpt, ha en drill passage, en snurrpassage och levelings.
Precis då låten kom igång tänkte jag "äsch detta blir lite mycket, jag känner bara på låten en gång" och sen när jag såg på den så fick jag med allt det jag tänkte på.

Det känns konstigt att jag haft projektet i rullning i snart ett år.. jag försöker också bestämma mig för om jag vill fortsätta med detta eller inte.. Kanske inte en i veckan men en i månaden kanske? Kanske inte improvisationer utan koreografier?

Vi får se..
Amon Tobin - Eight Sum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar