måndag 3 juni 2013

Improvisation 19

Jag har varit lite orolig över denna improv under veckan. Har tänkt i banor som "tänk om jag tappat det?" "tänk om jag ser stört tjock ut nu efter att inte ha tränat?" och en massa andra jobbiga tankar jag inte vill tänka men som dyker upp så fort jag ska göra något publikt. Jag behöver öva bort det. Min förmåga ligger inte i ögonen hos andra, jag förändras inte beroende på vad andra tycker om mitt utseende eller mina prestationer, eller åtminstone vill jag inte det. Och det är ju en start men det är svårt att skaka av sig den där yttre bekräftelsen när det mesta i vår visuella samtid består och grundar sig på detta.

Jag vill att mitt dans och konstutövande ska få vara utanför det.. samtidigt som det är omöjligt att separera sig från sin samtid. Svårt alltså!

Nåväl, den enda metoden jag har för att komma runt prestationsångesten är att nypa den i stjärten med meta perspektiv. Vilket jag nu var tvungen att göra. En improvisation dedikerad till min prestationsångest för att göra den. Meta on your asses!

Improvisation 19 Imogen heap- headlock

söndag 2 juni 2013

Sjukveckan

Jag blev inte frisk så snabbt jag trodde, så jag undvek att dansa vilket har sugit men min kropp behövde verkligen vilan. Nu känner jag mig rätt bra på banan igen och kommer dansa imorgon, även om jag borde förbereda mig för ventilering av uppsatsen..

Det kommer bli till denna låt:

Imogen heap - Headlock

tisdag 28 maj 2013

post deadline sjuk

Igår lämnade jag in c-uppsatsen och som ett brev på posten kom feberkänningarna och sjukan. Jag har sovit och druckit vatten och juice som en galning för att bli frisk snabbt. Så jag skjuter lite på veckans impro till slutet av veckan då jag förhoppningsvis är kryare!

måndag 20 maj 2013

Ställer in veckans improvisation

Ett kort hej och notis om att jag ställer in veckans improvisation.
Detta innebär att projektets längd ökar med en vecka så jag kommer göra samma antal improvisationer..
En vecka kvar till inlämning av c-uppsatsen och livet är mer eller mindre kaotiskt nu.
Ingen tid att finna ro att dansa idag,
ingen tid att finna ro att skriva långa inlägg.

Back on track nästa vecka.

måndag 13 maj 2013

Improvisation 18

Blev utmanad och tipsad om musik denna vecka, nämligen att dansa till klassiskt och till vivaldi.
Det blev en dramatisk låt, med många olika moment i sig vilket kändes kul.

Råkade ha sönder glasögonen i uppvärmningen så jag bestämde mig för att dedikera impron till mitt synfel och brist på insikt om att snurrar och glasögon inte är en superb kombination alla gånger.

Nåväl!
Tillbaka till uppsatsen.

https://www.youtube.com/watch?v=ka8_D7m1YBg

måndag 6 maj 2013

Improvisation 17

Nu känns det som att det var nyss jag dansade då jag gjorde förra veckans dans i torsdags. Jag hade inte ens hunnit välja ny låt, men jag valde en ny dramatisk låt. Mycket för att jag inte kände mig nöjd med hur jag levererade det som jag upplevde väldigt passionerat i förra låten.
Inte helt nöjd med veckans levererande heller, men jag la mycket fokus i händerna denna veckan, vilket innebar att jag glömde ansiktet. Jag ser ut som en molloken hund med hängiga kinder och säckiga ögonlock men wtf. Händerna gör verkligen så mycket bättre ifrån sig, vilket känns oerhört kul. Händer är så himla svårt.

Ohwell.. nog med rantande, här kommer den, improvisation 17

Klezmer juice - Eli Eli

torsdag 2 maj 2013

improvisation 16

Nu börjar jag tillfriskna och gjort veckans impro om än lite sent.. men det känns okej.
Jag orkade visserligen bara en tagning, och det blev inte jättebra, jag är inte så nöjd med detta men det får gå  ändå. Lyckas inte bära upp passionen i sången och ja, jag visste att det skulle bli en svår låt för mig.. men tänker att jag ska försöka mig på en liknande sång nästa vecka för att se om jag gör det bättre då.