måndag 3 juni 2013

Improvisation 19

Jag har varit lite orolig över denna improv under veckan. Har tänkt i banor som "tänk om jag tappat det?" "tänk om jag ser stört tjock ut nu efter att inte ha tränat?" och en massa andra jobbiga tankar jag inte vill tänka men som dyker upp så fort jag ska göra något publikt. Jag behöver öva bort det. Min förmåga ligger inte i ögonen hos andra, jag förändras inte beroende på vad andra tycker om mitt utseende eller mina prestationer, eller åtminstone vill jag inte det. Och det är ju en start men det är svårt att skaka av sig den där yttre bekräftelsen när det mesta i vår visuella samtid består och grundar sig på detta.

Jag vill att mitt dans och konstutövande ska få vara utanför det.. samtidigt som det är omöjligt att separera sig från sin samtid. Svårt alltså!

Nåväl, den enda metoden jag har för att komma runt prestationsångesten är att nypa den i stjärten med meta perspektiv. Vilket jag nu var tvungen att göra. En improvisation dedikerad till min prestationsångest för att göra den. Meta on your asses!

Improvisation 19 Imogen heap- headlock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar