måndag 29 april 2013

Förskjuter!

Jag ber om ursäkt, 16'e veckan och nu känner jag mig för sjuk för att dansa, men är på bättringsväg så jag kommer dansa veckans impro imorgon istället för idag och tänker att det är okej.


torsdag 25 april 2013

veckans låt

Okej, jag erkänner!
Det här projektet har börjat ta sig in i en ny fas där det inte längre känns kul och spännande att göra veckans dans. Framförallt är det musikvalen som börjar tryta, men mycket är också att jag har många bollar i luften just nu. Syster på besök som jag vill umgås med och uppsats som jag måste färdigställa, elevshow som behöver ny stass att sy på och en cirkusföreställning som också behöver kläder..
Inte att jag försöker smita undan, jag var rätt förberedd på att dessa faser skulle komma och vara jobbiga att ta sig igenom. Men det är bara att fortsätta tills det blir lättare igen.

Angående låtval är jag i skrivande stund fortfarande osäker men har haft en låt på känn under hela våren som jag upplevt som alldeles för svår. Men jag har ju inte nekat mig utmaningar tidigare så varför hejda sig nu?

Östblocket- Gå på glöden

Jag gillar den här typen av folklorisk musik, men har svårt att uttrycka den i dansen.. men jag har ju gjort en del balkan innan så det kanske går fint nu? Äh jag testar!

måndag 22 april 2013

improvisation 15

Första gången jag testar trumsolo.. sjukt svårt alltså men väldigt roligt.. tappade mycket teknik i den här och grimascherar när jag spänner magen så det måste jag jobba vidare med..



onsdag 17 april 2013

trumsolo!

Lite nervös inför denna utmaning med en uns spänd förväntan.
Veckans utmaning blir trumsolo!

wooooooooooooooooooooooo!

https://www.youtube.com/watch?v=JmglQidTEi8

måndag 15 april 2013

improvisation 14

Ska strax iväg och skriva uppsatsen, har aldrig dansat såhär tidigt på dagen för detta projekt, men det var skönt.. Kroppen piggnade till.
Jobbar med drill och skarphet utan att tappa det dansanta, vilket jag tycker är jättesvårt.
Har en arg nacke efter cirkusträningen igår (övar på att stå på huvudet och luftakrobatik) så mitt stenansikte är ett resultat av totalfokus på att inte överanstränga nacken och dölja smärtuttryck då jag råkar spänna till där det gör ont..

Ohwell, hade kul med denna låt, skönt att ha en kortare variant!

Daladubz- pink elephants VIP

onsdag 10 april 2013

veckans låt

Jag är trött, jag uppsatsar, jag kommer inte ihåg allt i tid..
men veckans låt får bli




Daladubz - pink elephants

måndag 8 april 2013

improvisation 13

Veckans improv,
Skriver C-uppsats och hinner inte med så skärpan saknas idag. Men skåda glädjen över en paus!
Räfven - Rosa rebbens medicin