tisdag 28 maj 2013

post deadline sjuk

Igår lämnade jag in c-uppsatsen och som ett brev på posten kom feberkänningarna och sjukan. Jag har sovit och druckit vatten och juice som en galning för att bli frisk snabbt. Så jag skjuter lite på veckans impro till slutet av veckan då jag förhoppningsvis är kryare!

måndag 20 maj 2013

Ställer in veckans improvisation

Ett kort hej och notis om att jag ställer in veckans improvisation.
Detta innebär att projektets längd ökar med en vecka så jag kommer göra samma antal improvisationer..
En vecka kvar till inlämning av c-uppsatsen och livet är mer eller mindre kaotiskt nu.
Ingen tid att finna ro att dansa idag,
ingen tid att finna ro att skriva långa inlägg.

Back on track nästa vecka.

måndag 13 maj 2013

Improvisation 18

Blev utmanad och tipsad om musik denna vecka, nämligen att dansa till klassiskt och till vivaldi.
Det blev en dramatisk låt, med många olika moment i sig vilket kändes kul.

Råkade ha sönder glasögonen i uppvärmningen så jag bestämde mig för att dedikera impron till mitt synfel och brist på insikt om att snurrar och glasögon inte är en superb kombination alla gånger.

Nåväl!
Tillbaka till uppsatsen.

https://www.youtube.com/watch?v=ka8_D7m1YBg

måndag 6 maj 2013

Improvisation 17

Nu känns det som att det var nyss jag dansade då jag gjorde förra veckans dans i torsdags. Jag hade inte ens hunnit välja ny låt, men jag valde en ny dramatisk låt. Mycket för att jag inte kände mig nöjd med hur jag levererade det som jag upplevde väldigt passionerat i förra låten.
Inte helt nöjd med veckans levererande heller, men jag la mycket fokus i händerna denna veckan, vilket innebar att jag glömde ansiktet. Jag ser ut som en molloken hund med hängiga kinder och säckiga ögonlock men wtf. Händerna gör verkligen så mycket bättre ifrån sig, vilket känns oerhört kul. Händer är så himla svårt.

Ohwell.. nog med rantande, här kommer den, improvisation 17

Klezmer juice - Eli Eli

torsdag 2 maj 2013

improvisation 16

Nu börjar jag tillfriskna och gjort veckans impro om än lite sent.. men det känns okej.
Jag orkade visserligen bara en tagning, och det blev inte jättebra, jag är inte så nöjd med detta men det får gå  ändå. Lyckas inte bära upp passionen i sången och ja, jag visste att det skulle bli en svår låt för mig.. men tänker att jag ska försöka mig på en liknande sång nästa vecka för att se om jag gör det bättre då.


måndag 29 april 2013

Förskjuter!

Jag ber om ursäkt, 16'e veckan och nu känner jag mig för sjuk för att dansa, men är på bättringsväg så jag kommer dansa veckans impro imorgon istället för idag och tänker att det är okej.


torsdag 25 april 2013

veckans låt

Okej, jag erkänner!
Det här projektet har börjat ta sig in i en ny fas där det inte längre känns kul och spännande att göra veckans dans. Framförallt är det musikvalen som börjar tryta, men mycket är också att jag har många bollar i luften just nu. Syster på besök som jag vill umgås med och uppsats som jag måste färdigställa, elevshow som behöver ny stass att sy på och en cirkusföreställning som också behöver kläder..
Inte att jag försöker smita undan, jag var rätt förberedd på att dessa faser skulle komma och vara jobbiga att ta sig igenom. Men det är bara att fortsätta tills det blir lättare igen.

Angående låtval är jag i skrivande stund fortfarande osäker men har haft en låt på känn under hela våren som jag upplevt som alldeles för svår. Men jag har ju inte nekat mig utmaningar tidigare så varför hejda sig nu?

Östblocket- Gå på glöden

Jag gillar den här typen av folklorisk musik, men har svårt att uttrycka den i dansen.. men jag har ju gjort en del balkan innan så det kanske går fint nu? Äh jag testar!