måndag 30 september 2013

Improvisation 33

Igår tipsade jag om denna låt till en vän som också improviserar men i luftakrobatik.. den här låten har följt med mig under rätt lång tid och är rätt känslosam för mig.. den väcker många minnen från Umeå och cirkuskollektivet och allt av mig som byggdes upp där.
Så jag blev såklart lite sugen på att improvisera till den när jag hörde den igår.
Jag valde att utmana mig med att tolka text.. jag blev nog lite väl litterär så det är bra att öva på. Och också golvarbete, vilket är så bövelens svårt alltså, får försöka öva på det mera med :)
I övrigt försökte jag röra mig bort från de rörelser jag alltid gör, och arbeta med nytt och kanske inte så klassiskt tribal, det var också spännande.. men jag kom kanske lite väl långt bort. Tål att övas på det med..
övaövaövaövaövaöva

Improvisation 33
Oh Laura - Release me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar