tisdag 7 januari 2014

Improvisation 45

Nu är jag tillbaka efter julledigheten och gud ska veta att jag verkligen behövde det. Jag kan inte minnas att min hjärna har arbetat så kvickt någonsin, jag är peppad på att göra saker igen och kommer med egna idéer och initiativ igen. Det var dags för en paus helt enkelt (sen kan Gran Canaria solen, träffa familjen och annat ha hjälpt till också för att lyfta humöret)

När jag åkte var jag rätt less på det här projektet måste jag erkänna, utmaningen 5 minuters tystnad var oerhört svår, och kanske inte rätt i placeringen direkt efter en piss vecka då självförtroendet, tålamodet och orken var lågvattenmärken. Nåväl! Jag ger mig rum att ha pissveckor också, jag kan inte prestera 100% perfekt och den förväntningen ska jag inte ha på mig själv heller. Det är inget mål och jag finner ingen prestige i att leverera perfekta improvisationer heller för de finns inte. Jag vet ju det.
Nåväl.

Jag ville komma igång med någonting som nästan alltid är framförallt roligt, någonting som får mig att landa mitt i dansens centrum, här och nu. Det blir ATS. En dans där jag förvisso redan improviserar, men utefter väldigt bestämda mönster, och som egentligen ska framföras i grupp. Utmaningen låg i att ta zillstakt själv (strular i början men det tog sig ganska snart iaf) och i att försöka behålla dansen intressant fastän jag var ensam. Vidare moddade jag lite för att passa in bättre i musiken, höll ut mina calibratedspins i några takter extra för att få en schysst timing etc. Har gett vissa ques för sent också men jag försökte hålla det mesta i ordning..

fifflar fortfarande med armarna i double-backen fastän den pungtdrillats så mycket under hösten..
jajja..

Glad att vara tillbaka i alla fall och nu är det de sista sju improvisationerna kvar!

Improvisation 45
Solace - Two gypsies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar