måndag 21 januari 2013

Improvisation nummer två

Ja då var det dags igen. Jag måste erkänna att jag inte har dansat jättemycket under veckan som gått på grund av olika omständigheter, däremot innebar det att när jag skulle ta mig till att filma idag, blev det så väldigt många improvisationer jag ville göra att det rent av blev svårt att välja.

Märkte att låten var kul, men lite svår att dansa till då den inte bjöd på jättestora variationer. Det blev väldigt lätt att låsa sig i vissa rörelser. Däremot märkte jag att när jag koncentrerade mig mest på att försöka slappna av i ansiktet, blev jag mer avslappnad generellt i dansen och kunde ta ut svängarna lite mera. Dock fick detta konsekvensen att jag tappar hållningen och kollen på händerna helt och hållet ibland.

På så vis antar jag att nästa veckas utmaning blir kontrollerad frihet, fortsätta slappna av, men utan att tappa skärpa, hållning eller händer.. Nä det är en för stor uppgift. Veckans uppgift är hållning rätt och slätt. Till detta tar jag också en lugn låt utan takter som ska tas eller drillas. Men den presenteras imorgon.

Här är veckans improvisation!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar