tisdag 8 januari 2013

Introduktion till projektet

Hej vem än som läser, detta är en inbjudan!
2013 tillägnar jag dansen och kreativiteten och allt som kommer med det. Varför just 2013 kanske du undrar? -Jo för att avslutet på 2012 blev så ypperligt dåligt med sjukdom och hög frånvaro från danssalen och alla andra träningssalar med för den delen. Detta resulterade i att jag satt hemma och samlade låtar, inspirerades av videos men fick för mitt liv inte dansa själv. Därmed denna blogg.
Nu ska jag komma på fötter igen, och komma ikapp i den utveckling som stannade upp så abrupt under förra året.

Jag bjuder alla om vill att vara med mig i detta, antingen genom att göra liknande utmaningar till sig själva, eller genom att bidra med musik eller spännande videos jag eventuellt inte sett än, eller kanske ge ett förslag på nånting jag kan försöka tänka på under kommande veckan, alternativt bara se nån video och sedan klicka vidare i internetrymden, vad vet jag!

Det kommer säkert hamna mycket annat magdansrelaterat här emellan video inläggen, men det gör nog inte så mycket.

Härmed deklarerar jag att projektet är startat och veckans låt är Räfven - Snokvalsen, då det alltid är en utmaning att dansa i tretakt! Vill du vara med finns låten på Spotify.

Utmaningen kommer gå till som så att jag varje vecka bestämmer en låt att dansa till, lyssnar och testar den under veckan för att slutligen efter sju dagar spela in en video med en improviserad (men genomtänkt) koreografi och då också deklarera nästkommande veckas låt. Om jag skulle missa en vecka så förlänger jag projektets längd med en vecka, då jag troligen inte kommer ha tid att göra två koreografier under samma vecka. Däremot ska jag absolut inte lyckas smita undan!

Nu börjar dansåret 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar